Oglas je završen

Maketa aviona -avion Mig 29 SMT 9.17 prototip - 1/72

26 KM
gallery images

15

Osobine

Model Mig 29 SMT
Omjer/Skala (npr. 1:72) 1:72
Materijal Plastika
Oblik Nesastavljeno (rasklopljeno)
Datum objave 15.11.2019

Detaljni opis

  • nema originalnu kutiju, ni oznake, isporučuje se u neutralnom pakovanju
  • ubaciću neke ruske oznake u porudžbini


MiG-29SMT 9.17 prototip 1/72


oznake u kutiji su (kad je kompletna):

MiG-29SMT (9.13SM kasnije 9.17) prototip iz maja 1998. sa brojem 405

ili

MiG-29 SM (9.13M) prototip sa brojem 506 (nema grbu ni cijev za punjenje u vazduhu i ne odgovara maketi, pogledati slike na dnu)


Za kasniji oblik 9.17 ili 9.19 potrebna je dorada ako se želi preciznost.

U ponudi na olx su takođe:


Prilikom razvoja borbenog aviona, u Rusiji a ranije i u SSSR-u, Opitno-konstrukcioni biroi obično su imali po nekoliko opitnih primeraka koji su korišćeni za razne modifikacije i modernizacije. Tako su neki od njih tokom svog veka upotrebe više puta pretpreli različite izmene, postajali prototipovi za više varijanti i bilo je veoma teško raščlaniti šta su oni sve prošli a praćenje sudbina tih aviona je dosta komplikovano. Isti avion, sa istim oznakama ima različit izgled na fotografijama pravljenim tokom razvoja.

Tako je i prototip MiG-a 29SM (9.13SM), avion sa evidencijskim brojem 331 pre toga bio prototip verzije 9.13S kada je nosio evidencijski broj 05 a pre dovođenja na standard 9.13S je bio jedan od prototipova varijante 9.13. Nakon završetka programa razvoja 9.13SM avion 331 postaće i prvi opitni avion varijante MiG-29SMT (kasnije 9.17) ovoga puta sa evidencijskim brojem 405.




"405" rani izgled iz 1998, a na slici iznad je 9.14 "407" kako je izgledao oblikom slično i "405" prije povećanja rezervoara, tj slično 9.13 verziji.


Još dok je trajao rad na testiranju varijante MiG-29SM, ANPK MiG započeo je aktivnosti na razvoju još radikalnije modernizacije aviona MiG-29 kojim bi se otklonile sve njegove slabosti. Kako bi se dodatno osavremenio i kako po taktičko-tehničkim karakteristikama ne bi više zaostajao za višenamenskim borbenim avionima 4. generacije stvorena je nova verzija sa znatno modernijom elektronskom opremom, većom nosivošću spoljašnjeg tereta, većim doletom i borbenim radijusom, sa dužim resursima i životnim vekom.

Reč je o MiG-u 29SMT (T – toplivo – na ruskom “gorivo“) koji je MiG nudio kao paket modernizacije za 9.12 i 9.13 ali i kao nov proizvod s obzirom da je u pogonima fabrika početkom 90-tih ostalo, po nekim procenama preko 100 nedovršenih jednoseda starijih varijanti. Ti nezavršeni avioni su naknadno prodavani u modifikaciji po želji kupca a među njima su se našle i dve novije varijacije MiG-a 29SMT. Treba istaći i to da su prilikom razvijanja SMT-a korišćeni i neke komponente koje su razvijene u programu MiG-29M 9.15.

Radi povećanja količine goriva odlučeno je da se na dorzalnom delu trupa dodaju dva nova rezervoara. Tu je montiran jedan veći rezervoar kapaciteta 1400 litara goriva a iza njega manji za 480 litara. Ova dva rezervoara su se lako i brzo mogla skinuti radi pristupa određenim sistemima prilikom pregleda u okviru održavanja. Prvobitni plan je bio da se u krilima i trupu postavi ukupno 10 rezervoara sa dodatnih 3170 litara ali se od toga odustalo jer je zaključeno da bi avion bio pretežak i da bi manevarske mogućnosti bile mnogo slabije.

Prvi opitni avion u programu SMT u prvobitnoj varijanti 9.17 bio je MiG-29SM 9.13SM sa ev. brojem 331 koji je postao MiG-29SMT 405 ali je u početku dobio samo predviđene modifikacije kokpita dok je dodavanje leđnih rezervoara za gorivo usledilo kasnije. Takođe na njemu nije izvršena ni promena pozicije vazdušne kočnice. Njegov prvi let nakon izmena obavljen je 29. novembra 1997. Dodavanje leđnih rezervoara (koji ipak nisu bili u funkciji) kao i leđne vazdušne kočnice izvršeno je do aprila 1998.

Opitni avion 405 nastao od MiG-a 29SM (9.13SM) ev. broja 331.


407. kasniji izgled iz 1998, do maja 1998 kad je dobio sistem za punjenje u vazduhu


Ovaj demonstrator prvi put je prikazan na međunarodnoj izložbi ILA’98 u Berlinu maja 1998. kada je već dobio i sistem za popunu gorivom u vazduhu (takođe nije bio u funkciji). Za ovu priliku ispod trupa je bio okačen i kontejner sa nišanskom opremom CLDP francuske kompanije Thompson-CSF kako bi se pokazalo da je RSK MiG spreman i na integraciju zapadne elektronske opreme.


Prvi “pravi“ prototip 9.17 bio je avion u verziji 9.12 čija je modifikacija započeka krajem 1997. da bi letna ispitivanja u nekompletnoj konfiguraciji započela 28. novembra iste godine. Marta 1998. započeli su radovi dovođenja aviona na puni standard 9.17 da bi prvi let bio izvršen 14. jula a avion je dobio ev. broj 917.




MiG-29 (9.17) drugi prototip "917", šema bojenja iz 1998. godine




MiG-29 (9.17) drugi prototip "917" blizak serijskom primjerku, šema bojenja iz 2005. godine. Radar N010 Zhuk-M/ME.


Varijanta MiG-29SMT, Izdelije 9.17 imala je 40 procenata više goriva od varijante 9.12, ergonomija kokpita je drastično poboljšana, smanjen je broj instrumenata za 50 procenata, broj upozoravajućih lampica za 60 procenata i broj prekidača za 40 posto. Takođe primenjene su i HOTAS komande a sistem za kontrolu leta bio je kombinovan – mehanički i električni. Nosivost je povećana na 4500 kg, takođe na 6 potkrilnih nosača a naoružanje je u odnosu na MiG-29SM ostalo nepromenjeno. Za familiju SMT ali i kasnije verzije MiG-a 29 napravljen je i novi spoljašnji rezervoar za gorivo kapaciteta 2275 litara koji se postavlja između gondola motora.


Ugrađen je novi radar N019MP koji je imao sposobnost otkrivanja ciljeva na kopnu i moru kao i mogućnost mapiranja terena a prethodno je ovaj radar ispitan na avionu 9.13 ev. broja 04. Na instrument tabli su dominirala dva višenamenska pokazivača što će ostati odlika i narednih varijanti 9.18 i 9.19. Paket nove avionike obuhvatao je sisteme za navigaciju, komunikaciju i identifikaciju, linkove za razmenu podataka i komandovanje, sistem za protivelektronska dejstva MSP-418K, magistrala podataka po standardu MIL-STD-1553B. Treba reći da je svaki od tri prototipa 9.17 imao različiti paket elektronike od kojih je mnoga bila u procesu ispitivanja.


Dolet aviona sa tri spoljašnja tanka iznosio je 3500 km a borbeni radijus se kretao od 1100 do 1550 km. Životni vek povećan je na 30 godina ili 4000 sati naleta. Postojali su planovi za dalju razradu varijante 9.17 i to dodavanjem dodatnih rezervoara za gorivo u trupu i krilima. Potom je ova verzija trebala da dobije i motore RD-43 potiska od po 98 kN sa vektorisanim potiskom, digitalne električne komande leta, novi radar, nišansko-navigacijski kontejner, životni vek od 6000 sati. Međutim sva ova poboljšanja nisu primenjena u praksi a mnogi sistemi nikada nisu ni razvijeni.


Jedini serijski MiG-29 (9.17), šema bojenja iz 1999. godine.


O protitipovima 9.17- LINK- samo jedan serijski primjerak napravljen

Serijski SMT ima verzije:

 

9.18 (SMT) LINK korisnici Jemen i Eritreja

9.19 (SMT i SMTR) LINK korisnik Rusija

i

9.20 (UPG) LINK korisnik Indija

 i

MiG-29 (SM-P) LINK korisnik Peru ima jedan SMT a SMP nije SMT (koristi samo dio opreme). Zbrku sa SMT takođe u vizuelnom smislu prave SMT verzije koje nemaju grbu nego ostale pakete opreme bez promjene rezervoara.


LINK sa tekstom o serijskim SMT - MiG-29 SMT Fulcrum Multirole Fighter Aircraft  

 

Nesastavljeno, fotografije sastavljene makete su samo primjer.

Eastern Express 72108 /Condor CDR 7203



Kliknuti za veću sliku









 

MiG-29 SM prototip sa brojem 506 nema grbu ni cijev za punjenje u vazduhu, ne odgovara oblikom ovoj maketi (bliži je verziji 9.12), a nije poznato da je taj prepravljan na standard SMT. Prema tome, te oznake su višak.


MiG-29SM | Zhukovsky, 31. avgust 1993  LINK sa dilemom u komentarima je li SM, S ili M prototip

 

Photo of 507 in Aerospace's Military Aircraft Encyclopedia Vol 2 (page 310) which refers to it as being one of prototype MiG-29S.




Pogledajte ostale ponude na mom profilu, kliknite na profil "Moj_hobi".

Pitanja

Korisnik ne želi da bude kontaktiran putem javnih pitanja.

Prijavite se ili kreirajte račun na OLX-u da kontaktirate ovog korisnika.

Prijavite se ili kreirajte račun na OLX-u da kontaktirate ovog korisnika.